Pagina's

donderdag 21 augustus 2014

Holiday in your own backyard

De afgelopen dagen hebben we vooral vakantieactiviteiten ondernomen. Niet alleen een welkome afwisseling op alle geregel van de afgelopen weken, maar natuurlijk ook een mooie manier om de eigen omgeving te leren kennen.
Zaterdag is wel nog de bank geleverd, keurig op tijd ditmaal, en zo kunnen we nu ook lekker zitten als we TV kijken. Die TV moest wel nog eerst gekocht worden dus dat hebben dan ook maar gelijk gedaan. Zondag zijn we op bezoek geweest bij Nicole en Robert Kleemaier. Nicole hebben we afgelopen februari ontmoet op de emigratiebeurs, en zij heeft een emigratiebureau hier in Kelowna , Red Moose Immigration. Gezien het feit dat we natuurlijk al een visum hebben, hebben we hun service niet meer nodig. Het was dan ook vooral een gezellig, maar ook informatief, bezoek bij hun thuis. Zondagavond zijn we, of beter gezegd de kinderen, nog even in het zwembad gedoken.

Na maandagochtend eerst nog een paar noodzakelijke telefoontjes te hebben gepleegd, zijn we in de middag naar een van de vele strandjes gegaan (wens van Floor). Het water was wel koud dus het duurde even voor de meiden er helemaal in waren. Daarbij was het vooral een kiezelstrandje, dus ook niet ideaal. Al met al wilde de meiden, na anderhalf uur toch liever in het zwembad duiken. Philip heeft wel nog een stukje langs het water gelopen en kwam er achter dat een kleine kilometer verder, een mooier stand ligt. Misschien iets voor de volgende keer, want de omgeving van het Lake is prachtig.

Dinsdag was het dan tijd om te wandelen ( wens van Mieke en Philip), en wel door Bear Creek Provincial Park, een park wat op een klein kwartier rijden van ons appartement ligt. Het was een mooie wandeling, eerst steil omhoog lopen tot veel gesputter van Floor: "omhoog lopen is niet leuk" maar eenmaal boven werden we verrast met een mooi uitzicht over een canyon met kleine watervalletjes. Helaas zijn ook hier weer de restanten van een bosbrand zichtbaar. Bij het omlaag lopen was het vrij glad en Floor gleed een paar keer een beetje uit met als resultaat: "omlaag lopen is niet leuk". Al met al vonden vooral Mieke en Philip het een mooie wandeling. Vervolgens dachten we nog even naar Vernon door te rijden, langs de scenic route zullen we maar zeggen, om daar wat te lunchen. Scenic was hij zeker, het duurde alleen aanzienlijk langer dan we hadden gedacht, Canadese afstanden!!! Na de lunch dan ook maar via de highway teruggereden zodat de meiden de dag nog even zwemmend konden afsluiten.

Omhoog lopen is niet leuk!

Woensdag zijn we minigolf gaan spelen ( wens van Lotte), inderdaad geen midget golf maar een putting course. Erg leuk om te doen. Helaas geen foto's want Philip was vergeten het kaartje in zijn toestel te stoppen (beetje suf). Na de lunch hebben we een bezoek gebracht aan Mission Hill Winery. Hier kijken we vanuit ons appartement op uit, dus moest het ook van dichtbij bekeken worden. Naast de mooie ligging, architectuur ( industrieel achtig) was er ook een expositie van een ijslandse kunstenaar. De beelden waren erg mooi geïntegreerd in de gebouwen en omgeving. Al met al zeer de moeite waard ook al hebben we geen wijn geproefd, maar dat komt wel een andere keer.

en daar wonen wij...

Vandaag, donderdag, hadden we gepland om na het boodschappen doen nog even langs het Admnistration of School District te gaan (moesten nog wat formulieren afgeven voor de inschrijving van de kids op school), om daarna naar het museum te gaan.
Helaas duurde de administratie langer, aangezien 1 formulier niet erkend werd. Daarnaast was de dame in kwestie, Mrs. Davidson, nog even bezig en vroeg ze ons om een uurtje later terug te komen. Zo gezegd zo gedaan: dan maar  weer even shoppen in het winkelcentrum.....
Toen we terugkwamen zijn alle formulieren opnieuw ingevuld en gekopieerd en zijn de kids ingeschreven. Mrs. Davidson heeft in langzaam sprekend Engels de kids uitgelegd hoe alles gaat, wat ze mee moeten nemen ( rugzak met gymschoenen en lunchpakketjes, zonder pindakaas ivm allergieën!). Scholen starten om 8.30 uur tot 14.30 uur. Floor zal naar Grade 4 gaan, Lotte naar Grade 6, ze rekenen hier het geboortejaar als startdatum voor in welke klas ze komen. Na dit jaar zal Lotte dan weer naar een andere school gaan ( Middle School, Grade 7 tot en met 9). Ze zullen extra ondersteuning krijgen van een Mrs. Taylor, volgens Mrs. Davidson een hele vriendelijke mevrouw ( ja, het zou eens niet zo zijn!). Mrs. Taylor zal de meiden testen om te zien waar en hoelang ze ondersteuning nodig hebben, we zijn benieuwd! Toch wel spannend zo'n eerste dag straks, hopelijk is de staking dan wel voorbij en kunnen de kids 2 september gaan.
We waren pas aan het eind van de middag klaar, te laat voor het museum dus.
Morgen wordt, naar het schijnt, een regenachtige dag, dan gaan we naar het overdekt zwembad, H20. Maar ja, deze week zou slechter zijn, maar onder de 25 graden is het niet geweest en we hebben misschien 1 regenbuitje van 5 minuten gehad, dus morgen zal ook wel meevallen. Om ieder in Nederland jaloers te maken: volgende week wordt het weer rond de 27 graden.....

Voor degene die interesse hebben, naast het blog hebben we ook een tabblad (zie linksboven boven "over mij") gemaakt waar we steeds links zullen plaatsen naar fotoalbums!

PS. We hebben vanochtend gepind via een drive thru! Ze doen hier alles om die Canadezen in de auto te houden!

1. Super om te lezen. Dat die Canadezen alles vanuit de auto doen heeft natuurlijk ermee te maken dat zij net als Floor niet houden van omhoog en omlaag lopen. 2 sept. is al snel. Spannend hoor zo'n eerste kennismaking met school. Maar die meiden van jullie gaat dat goed af, daar twijfel ik niet aan. Lieve groet van Jan en mij en geniet nog van jullie vakantie.